MarMar Copenhagen - 140 - 92

Het Deense MarMar Copenhagen is een prachtig merk met items voor baby's tot kids van ongeveer 10 jaar. Bekend is hun basiscollectie met fijne basic shirts en leggings in zachte rib en hoge kwaliteit. Alles is OEKO gecertificeerd. Hun signature print is de leo, die elk seizoen weer in een andere kleur terug komt. Marmar Copenhagen hecht veel belang aan hoge kwaliteit, zodat de baby en kinderkleding meerdere kinderen mee kunnen.
Geen producten gevonden voor deze selectie.

marmar copenhagen: deens design op zijn best

nieuw in onze webshop is het deense merk marmar copenhagen. een prachtig merk met items voor baby’s tot kids van ongeveer 10 jaar. marmar copenhagen bestaat inmiddels al meer dan 10 jaar en heeft een vaste plek tussen de scandinavische kidsdesigners ontworpen. oprichtster en ontwerpster marlene vertelt hoe ze dat met haar merk heeft gedaan.

de vrouw achter het merk

wie is marlene eigenlijk?
ik ben de de ontwerpster en eigenaar van marmar copenhagen. moeder van drie; een zoon en een meisjestweeling, plus een kat en hond. echtgenote, dochter, zus. ik ben dol op goede kwaliteit en eenvoud, van je best doen en meer geven dan nemen. ik houd niet van grote hoogtes en eten dat té zacht is.

je begon met marmar copenhagen in 2007. had je een speciale reden om een fashion label te starten?
ik was een jonge moeder van drie kinderen en op zoek naar een eenvoudige draagbare kledingstijl, waarin ik alles zou kunnen mixen en matchen. en die ook nog eens betaalbaar en duurzaam was. dat kon ik natuurlijk niet vinden, dus besloot ik het zelf maar te maken.

het dna van marmar copenhagen

scandinavische kindermerken worden steeds pupulairder. op welke manier onderscheidt marmar copenhagen zich van andere merken als soft gallery, molo en mini rodini?
ik vind het fantastisch hoe scandinavische merken het internationaal doen en elke keer weer collecties te maken waarin kinderen zich happy voelen.
onze collecties zijn wat meer ingetogen dan andere merken. ook hebben wij een omvangrijke basiscollectie (oeko-tex gecertificeerd), die het hele jaar op voorraad is. onze signature print, de leopard, is er in verschillende kleuren, welke altijd past bij de seizoenscollecties. ook de rib basics zijn populair en inmiddels onderdeel van ons dna.
enthousiaste reacties van ouders over ons merk kunnen mij erg gelukkig maken. het is fijn te horen dat ze kunnen mixen en matchen en het vanwege de hoogwaardige kwaliteit doorgeven aan andere kinderen. dat was precies wat ik voor ogen had toen ik begon met marmar.

vol inspiratie en passie

waaruit haal je je inspiratie voor nieuwe collecties?
kinderen inspireren me, geweldig. ik houd van oude foto’s en films en ben vaak op zoek naar de ‘net even anders’ touch. door een twist toe te voegen maak je nét dat onderscheid. in de culinaire wereld noemen ze het umami; hetgeen dat alle smaken samen brengt. in het begin was onze leo print ook bedoeld al seen grappigheidje, maar tegenwoordig is de leopard een vaste factor in elke garderobe. dat betekent dat ik weer op zoek ga naar een andere twist die ik aan collecties kan toevoegen.

marmar copenhagen is al meer dan 12 jaar succesvol. wat is je geheim?
ik denk dat het een combinatie is van de goede kwaliteit, mooi design en het kleurgebruik. dit was mijn eerste doel toen ik begon en ik en mijn team doen elk seizoen volop ons best om dit voor nieuwe collecties te bereiken.

 

marmar en duurzaamheid

duurzaamheid is tegenwoordig erg belangrijk. wat is jullie beleid hierin?
het is terecht een ongelofelijk belangrijk onderwerp. het behoud van onze planeet zou voor iedereen prio no. 1 moeten zijn. onze belangrijkste peilers hierin zijn: geen overproductie en goede kwaliteit, zodat meerdere kinderen de items kunnen gebruiken. ik geloof dat wij inmiddels één van de meest doorverkochte merken onder consumenten zijn, daar word ik blij van.
natuurlijk gebruiken wij bio katoen en de collecties zijn oeko-tex gecertificeerd. ook zoeken we steeds weer naar de meest co2 vriendelijke vervoersmogelijkheden. zoals ik eerder zei; geven is voor ons belangrijker dan nemen.